سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی به نفسش بیشتر گردد و در ریاضت و اصلاح آن کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]

زن نوشت
نویسنده :  دریا

چه کارکنیم تا فضایى شادتر و متنوع تر داشته باشیم. تحقیقات شگفت انگیز جدید نشان مى دهد که رنگ در خانه و در قسمت هاى مختلف آن و همچنین کمک مى کند تا محیطى سالم تر و شادابتر داشته باشیم. محققان دریافته اند که استفاده از رنگ هاى مختلف مى تواند تأثیر مثبتى بر روى فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژى داشته باشد. همچنین رنگ ها مى توانند موجب یک خواب راحت براى ما باشند.

براى مثال رنگ قرمز توانایى انتقال سلول هاى انرژى زا شوند و آنها را افزایش دهند. یکى دیگر از ویژگى هاى این رنگ افزایش نفس براى ورزشکاران و دوندگان است. حالا حتماً علت استفاده از زمین قرمز در بیشتر مسابقات دو و میدانى را متوجه شده اید. اما در مورد رنگ آبى، در مورد این رنگ تحقیقات نشان مى دهد که موجب کاهش درد مخصوصاً در بیمارانى که از رماتیسم رنج مى برند مى شود. چند مورد از خواص رنگ ها را برایتان نوشتیم شما هم خیلى راحت مى توانید این رنگ ها را به خانه اضافه کنید و از ویژگى هاى آن استفاده کنید.

رنگ هاى گرم، رنگ هاى انرژى زا

در میان هفت رنگ موجود در رنگین کمان (قرمز، زرد، نارنجى، سبز، آبى، بنفش و نیلى) رنگ هاى گرم قرمز، نارنجى و زرد، سرشار از انرژى هستند. از این رنگ هاى گرم در آشپزخانه تان استفاده کنید. اگر در اتاقى صبح ها و هرموقع دیگرى ورزش مى کنید در آن ها مى توانید از این رنگ ها بهره بگیرید. در دیگر قسمت هاى خانه که در آن ها فعالیت و آمد و شد زیاد است مى توانیم از این رنگ ها استفاده کنیم. به طور مثال رنگ زرد در آشپزخانه مى تواند القا کننده یک روز آفتابى و پرنور باشد. قطعاً کسى وجود ندارد که مایل به استفاده از این فضا نباشد.

رنگ هاى خنثى و دقت در بینایى

رنگ سبز براى چشم از بهترین رنگهاست. این رنگ موجب مى شود که شما در زمان خواندن قدرت بیشترى پیدا کنید و زیاد به چشمانتان فشار نیاید. رنگ سبز باعث متمرکز شدن چشم به نقطه مورد دلخواه مى شود و این امر سبب آرامش و افزایش توانایى چشم خواهد شد. براى اتاق ها و یا قسمت هایى از خانه که در آن قصد مطالعه کردن و نوشتن دارید از این رنگ بهره بگیرید. همچنین براى انجام کارهایى که در آن نیاز به تمرکز در جزئیات است پیشنهاد مى شود رنگ سبز را به کار بگیرید.

آرامش با رنگ هاى خنک

رنگ هاى سرد و خنکى مثل آبى، نیلى و بنفش به ایجاد آرامش در فضاى خانه کمک خواهد کرد. پس از یک روز کارى سخت ورود به خانه و استراحت در قسمتى که با این رنگ ها تزیین شده باعث فراهم شدن محیطى آرام مى شود. رنگ هاى خنک که به آن اشاره شد را سعى کنید در قسمت هایى از خانه بکار ببرید که مى خواهید در آن فعالیتى نداشته باشید و استراحت کنید. بیشتر کاربرد این قبیل رنگ ها به اتاق هاى خواب بزرگسالان و یا کودکان معطوف مى شود. قابلیت دیگر استفاده از این رنگ ها به حمام مربوط مى شود. هنگامى که مى خواهید بعد از یک روز کارى طولانى به حمام بروید حتماً نیاز به آرامش دارید که این رنگ ها به شما این اجازه را مى دهد که در فضایى آرام قرار بگیرید.

گوناگونى

با وجود گوناگونى و تعدد زیاد رنگ هایى که باید از میان آنها انتخاب صورت بگیرد، شاید در نظر گرفتن این توضیحات کمى به شما که مى خواهید خانه را دوباره رنگ بزنید کمک کند تا از میان این گوناگونى رنگ بهترین رنگ را براى قسمت هاى مختلف خانه خودتان به کار بگیرید.


نظرات شما ()
یکشنبه 86/3/20 ساعت 11:0 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
قضاوت و مرجعیت زنان
[عناوین آرشیوشده]
فهرست
53301 :کل بازدیدها
8 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
درباره خودم
زن نوشت
دریا
یک زن خانه‏دار که یادش هست بهترین نعمت خدا عقل است و بیشترین لذت در زندگی، در نتیجه‏ی بهره گیری از همین عقل به دست می‏آید.
لوگوی خودم
زن نوشت
لوگوی دوستان
لینک دوستان
بی عینک
برو بچه های ارزشی
نافذ
طعم شیرین دو دقیقه
گاه نوشت های یک رهرو
مادرانه
شمیم وصل
قلم رنجه
شیدای بی نشون
مائدة من السماء(حجره طلبگی)
اشتراک
 
آرشیو
فنون خانه داری
تابستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
طراح قالب